فهرست مطالب مقدمه هرم ساخت شناختی معنی دار بودن یادگیری مشمول کننده ها شمول اشتقاقی شمول همبستگی شمول زوالی پیش سازمان دهنده پیش سازمان دهنده تطبیقی مراحل تدریس الگوی پیش سازمان دهنده انگیزش و یادگیری معنا دار آزوبل و نظریه سازنده گرایی نتیجه گیری   بخشی از متن مقدمه دیوید آزوبل واضع یکی از نظریه های معروف شناختی است که نظریه یادگیری معنی دار کلامی نام دارد ، ارتباط این نظریه با یادگیری های آموزشگاهی بیشتر از سایر نظریه های یادگیری است .   زیرا در اصل این نظریه برای توجیه و تبیین ...